1F. Minima
Minima-effectrapportage | ||||
Voortgang | ||||
Inhoud | Planning | Financiën | Risico's | Evt. toelichting |
= | - | = | = | Het onderzoek wordt uitgevoerd door KWIZ in plaats van Nibud. Wij lopen ongeveer 2 maanden achter op de planning. De verwachting is, dat in oktober 2019 de onderzoeks-resultaten gepresenteerd kunnen worden. De kosten voor het onderzoek zijn niet in de begroting van 2019 opgenomen, maar worden volledig gedekt binnen het resultaat door een voordeel dat wij hebben op de subsidie, die in 2018 aan Stichting Leergeld is verstrekt. |
Herijking minimabeleid | ||||
Voortgang | ||||
Inhoud | Planning | Financiën | Risico's | Evt. toelichting |
= | - | = | = | Wij wachten nog op de resultaten van de Minima- en Inkomens Effectrapportage voordat wij met een definitief voorstel komen voor de vernieuwing van het Minimabeleid. De rapportage wordt in september/ oktober 2019 opgeleverd. De inzichten uit deze rapportage samen met de input van inwoners, maatschappelijke partners, regionale en landelijke ontwikkelingen dienen als uitgangspunt voor het nieuwe minimabeleid. |
Preventie en vroegsignalering van schulden | ||||
Voortgang | ||||
Inhoud | Planning | Financiën | Risico's | Evt. toelichting |
= | = | + | = | Dit jaar zijn wij gestart met enkele preventieve en vroeg-signaleringsactiviteiten, zoals het convenant met Vivare. Deze activiteiten blijken doelmatig te zijn en de contacten met betrokken personen/organisaties verlopen goed. Voor de uitbreiding van de preventie en vroeg-signalering van schulden gaan wij samen werken met gemeente Arnhem, daarbij zijn verschillende vormen mogelijk. Wij zijn aan het onderzoeken, welke samenwerkingsvorm het beste aansluit bij onzen wensen en doelen. |